piątek, 24 lutego 2017

Kaszmirowa kurtka.

Witam Was milo i obiecuje,ze dzis nie bedzie nudno.
Uszylam sobie kurtke na wczesna wiosne z pieknej tkaniny ( i nie mowie tu o kolorze) kaszmirowej, lekkiej , przyjemnej w dotyku i bardzo trudnej do szycia z uwagi na miekkosc tkaniny .Tak wiec, bedzie duzo zdjec,w ktorych pokaze Wam , jakie triki zastosowalam w trakcie szycia i prasowania, poniewaz  moga sie komus przydac.Ameryki nie odkrylam , jednakze to moje pierwsze doswiadczenie z ta tkanina i chce  sie tymi informacjami z Wami podzielic.
Sklad tkaniny to 70% kaszmir i 30% alpaka.

Kurtke uszylam  na podszewce jedwabno-wiskozowej, by sie nie gniotla w trakcie noszenia.



W trakcie  prasowania poslugiwalam sie prasulcami.Przydaja sie ogromnie do prasowania miejsc trudno dostepnych dla zelazka, w roznych krzywiznach , lukach i zakamarkach.

Wszystkie ciecia z krzywiznami  fastrygowalam , by nie dopuscic do rozciagniecia tkaniny.


Tam, gdzie prasulce nie zdawaly egzaminu, musialam wysilic wlasna wyobraznie i stworzylam paski z  falistej tektury, by moc rozprasowac szwy plaskie bez odbicia badz tzw.filmu szwu na prawej stronie tkaniny.Ponizej widac dokladnie, jak moja innowacja wygladala.


Szwy boczne zszylam maszyna , ale juz podszewke do nich przyszylam recznie po obu stronach szwu.

Kurtka zasuwana jest po szyja na zamek umieszczony w plastronie.
Rekawy sa wszywane nisko , jak w dresowej bluzie.

Dol kurtki obszylam ukosna tasma a nastepnie podszylam ja recznie pod spod.Kurka z tylu jest dluzsza o 15 cm  od przodu.Rekawy i plastron sa wypikowane recznie podwojna nicia.


Tak wiec najwazniejsze szczegoly omowilam.
Pod szyja, w trakcie noszenia kurtki  wiaze apaszke od Hermas'a.Co najpiekniej laczy sie z kaszmirem?...naturalnie jedwab.

Wiec spojrzcie, czy nie mam racji.

I juz ostatnie zdjecie kurtki czyli calosc.Rozmiar kurtki to 44/46 , manekin  jest za maly i nie ulozyla sie  kurtka na nim , tak jak powinna.

Inspiracja do powstania  mojej kurtki byla kurtka z Burda style nr 11/2016.Jednakze  ja ja dostosowalam do moich potrzeb dodajac podszewke, zamek pod szyja i stosujac inne wykonczenia, nie stebnujac  niczego maszyna.Kurtka  jest niemal w 80 % uszyta recznie.
A ponizej zdjecie okladki magazynu BURDA.

.
Reasumujac  dodam tylko, ze kurtka jest bardzo lekka i bardzo ciepla, mimo, ze nie ma zadnego ocieplenia w srodku, tylko kaszmir i podszewka.
Zycze Wam udanego weekendu.


12 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem:))super kurtka:))raz miałam blezerek z kaszmiru i choć cieniutki był bardzo ciepły:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Alicjo, pieknie ja uszylas, szlachetne materialy sa klopotliwe w pracy, ale cudowne w noszeniu. swietnie wyglada z ta apaszka:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Juz pisalam na face ze piekna. Elegancko wykonczona, ze szlachetnych materialow, bedzie sie z pewnoscia super nosic.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna kurtka!! Piękna i elegancka! Jak mawiają : Pełen szacun !! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ładna kurteczka... mieć takie ręce to skarb !
    pozdrawiam Alicjo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę Ala świetna kurtkę, pokaż się w niej...pozdrawiam...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja teściowa jest krawcową, zawsze podziwiałam, jak szyje i wykańcza rzeczy, i Ty robisz to podobnie,więc też jestem pełna podziwu, bo wiem ile to wymaga cierpliwości i pomysłowości, umiem szyć, ale brakuje mi dobrego sprzętu i niestety talentu, bo o ile haft krzyżykowy mnie uspokaja, tak przy szyciu jestem niecierpliwa... :)
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietna kurtka i wykonanie, zwłaszcza wyończenia perfekt!

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacja. Mogę tylko podziwiać, bo ja co prawda niby szyję na maszynie, ale kompletnie bez polotu i jakieś proste szwy. Kurtka wygląda po prostu znakomicie .
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurtkę widziałąm tam ale tutaj to ją dopiero podziwiam - z jaką wielką precyzją Alciu ją uszyłaś - apaszka jest urocza ale te pomocniki prasowniki to wspaniałę wymysliłaś - buziaki ślę - Marii i biegnę dalej bo jak wiesz mamy chyba obie zaległości w blogowaniu - Marii

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak ja bym chciała umieć szyć!!
    Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...